Fotogalerie: Alpské šotoliny 2012

Alpské šotoliny 2012

Cesta začíná ...

V neděli ráno jsme měli s Honzou domluvené setkání na čerpací stanici "Na Skalách". Nešlo však odjet bez poslední české kávičky.

Vzhledem k tomu, že jsme chtěli dojet až na Lago di Garda, museli jsme za to trochu potáhnout a jeli jsme dálnici a zase jen dálnici. Jeli jsme standardní schéma pro dálkový přesun. Dvě hodiny jízdy, pak 15 minut odpočinku, případně WC nebo tankování. V Rakousku, kousek od hranic nám začalo pršet, tak jsme museli nasadit nepromoky. Déšť nebyl nijak velký a přestože brzy ustal, nepromoky sundali až Itálii, kdy jsme se už opravdu smažili ve vlastní šťávě. Brener jsme projeli po dálnici ( letos byl poplatek 8 EUR ), za průsmykem jsme však dálnici opustili a dál už pokračovali po italských okreskách. Neodolali jsme a zajeli jsme si na passo Giova. K Lago di Garda jsme přijeli v podvečer. Tuto noc jsme spali v kempu pod širákem. Samozřejmě jsme využili vod jezera a před spaním jsme si zaplavali. Voda byla velmi příjemná a osvěžující. Kemp nás stál 13 EUR na osobu a motorku.

Aktuální ceny Rakousko :

10 denní dálniční známka ......      4,50 EUR

Benzin                                              1,49 EUR

Espresso s mlékem                        2,50 EUR

Colle delle Assietta, Sommeiller

Noc v sedle byla úžasná. Ráno jsem si přivstal a vydal se na procházku. Odměnou mi byl pohled na obrovské stádo kamzíků.
Po snídani jsme pokračovali po cestě zvané Colle delle Assietta, což byla ůžasná 65 km dlouhá hřebenová projížďka. Užasná panoramata a desítky svišťů. Někteří nám dokonce přebíhali před motorkou. Tato trasa končila sjezdem do Sestriere, obrovského lyžařského střediska. Odtud jsme pokračovali po okresce do Bardonecchia. Z Bardonecchia jsme se vydali na výjezd k jezírku Sommeiller, které se nacházelo ve výšce 3000 m n.m.. Vyjeli jsme téměř až k němu. Toto bylo nejvyšší místo, na které jsme vystoupali během této expedice ( off road ).Cesta na Sommeiller byla ke konci poměrně obtížná, bylo tam velké množství kamenů a vlásenky ( zde zvané hairpins ), které byly velmi utažené a krátké.Sníh na vrcholu byl velkou odměnou za namáhavou cestu.Tábor jsme si našli v příjemném údolí, ve výšce asi 2400 m n.m.. Samozřejmostí byly lavičky pro turisty, stejně jako předešlou noc. Ranní teplota zde klesla k 6 - 7°C. Vedle tábora protékala horská říčka, ve které jsme opláchli svá unavená a spocená těla.Stravovali jsme se opět z vlastních zásob, takže i tento den byla nulová útrata.Seznámili jsme se tady s holandským párem, oba jeli na lehčích endurech. Zjištili jsme, že Holanďané jsou moc fajn lidé.Honza měl několik menších pádů, nic však co by bylo nebezpečné.

Mount Jafferau, Lac du Mont Cenis

Z posledního bivaku jsme se vydali přes Bardonecchio do Susy. Ještě pár kilometrů před Susou jsme odbočili na nenápadnou cestičku, která nás opět vyvedla na hřeben.

Zde jsme se vyfotili u skály nedaleko Fontanenone. Pak jsme zažili úžasný průjezd 900 m dlouhým tunelem, se spoustou zatáček, kapající vodou a menším broděním u konce tunelu.

Za tunelem nás čekala stará vojenská kasárna a pak opět stoupání hodně nad 2000 m n.m.. Po patnácti kilometrech jízdy krásného off roadu se před námi objevil Mount Jafferau se svou pevností na vrcholu.

Zde jsme se také potkali s německou výpravou na ostrých endurech, hodně nás obdivovali, že s těžkými stroji a ještě se zavazadly jsme v pohodě zvládali tento terén.

Bohužel někde na tomto úseku jsem poškodil svůj motocykl a ani Honzův stromek nezůstal bez šrámů.

Ze střechy pevnosti na Mount Jafferau jsme viděli i Bardonecchio, které jsme ráno opustili.

Zpátky jsme se museli vracet stejnou cestou, ale to nám vůbec nevadilo, protože jsme si opět mohli užít průjezd již známým tunelem. V Suse jsme odbočili na Francii a opět jsme zamířili do hor, kde cílem mělo být Lac du Mont Cenis. Tam jsme bohužel nedorazili, protože poškození mého motocyklu se zhoršovalo. Raději jsme vyhledali bezpečné místo pro bivak. Vzhledem k tomu, že přicházela bouřka, bylo to velmi rozumné.

Spali jsme na plošině nad Susou, nádherný výhled jsme si vychutnali až ráno, když se zlepšilo počasí.

Jak jsme si už zvykli neutratili jsme ani cent. Strava byla to co jsme měli v kufrech... nejvíce jsme ale snědli tatranek. Honza jich měl celou krabici ...

Valle di Susa

Noční bouřka nebyla nijak velká a ráno bylo sucho, oblačnost opět velmi nízká. Museli jsme však řešit opravu mého motocyklu. Měli jsme s Honzou plán. Pomalým průjezdem Susy hledat nějaký servis. A plán byl úspěšný. Našli jsme klasickou italskou "auto oficinu". Pracovníci servisu uměli znamenitě italsky a žádnou jinou řeč. Ale přesto komunikace nebyla problémem. Za chvíli mi Honza přináší požadované nářadí a pak už mám poškozenou trubku v ruce a společně s Honzou ji opravujeme. Během hodiny jsme to dokázali a proto jsme mohli pokračovat dál v jízdě.

Rozhodli jsme se ještě navštívit Valle di Susa.

Údolí bylo velmi pěkné, ale začala se zvětšovat oblačnost, pohybovali jsme se téměř na hranici oblaků. Odpoledne jsme změnili plán a dohodli se, že přespíme opět na Colle delle Finestre, kde už jsme to znali z první noci.Na Colle delle Finestre jsme opět zažili příjemné chvíle. Honza si úžíval přítulnosti krav. Teda nejvíce ho měli rádi mladí býčci.

Setkali jsme se s velmi příjemnými německými důchodci, kteří cestovali nádherným Defenderem.

Stále se radovali a nejraději opakovali "komunist kaput".

Večer jsme s Honzou seděli u stanů a dlouho si povídali o uplynulých zážitcích ...

Velký přesun do Dolomit

A najednou už byl pátek. Museli jsme se začít vracet. V sobotu večer jsme měli být ve Fuschi, kde se měl Honza setkat se svou partnerkou a dalšími přátely.

Dohodli jsme se, že dnešní noc strávíme na Gardě. Chtěli jsme zde omýt špínu z předešlých dnů. Po okreskách jsme zamíříli do Torina kde jsme najeli na dálnici. Po dálnici jsme to drtili až do Brescie.

Gardu jsme objížděli severní cestou, což byla rychlejší varianta. Začali jsme se ptát v kempech na volné místo, ale máme smůlu. Je srpen, italské dovolené, všechny kempy byly plně obsazeny. Rychle jsme se dohodli pokračovat dál. Jeli jsme skoro až k Trentu, odbočili jsme do Dolomit, směr Marmolada.V Predazzu jsme našli kemp.

Po dlouhé době jsme potkali čechy, sprchovali se v teplé vodě a koupili si pivo ...